måndag 2 maj 2011

Typiskt majväder...

Kallt, blåsigt och så lite snöblandat regn på det..Mmm vad härligt. Ett typiskt väder runt första maj.
Fick iallafall inviga min regnkappa från Didriksons när vi skulle gå och handla.
Har man blivit gammal när man använder regnkappa?? eller har man gått och blivit klok på äldre dar...? ;)

Idag var Alexios en solsstråle till ungefär kl 14, sen vet jag inte vad som hände..Ville inte alls sova sin eftermiddagslur, grinig och allmänt kinkig och kröp runt och sa maam hela tiden.
Maam är mat och även om jag tyckte jag proppade i honom en massa så verkade det inte finnas nåt stopp idag. Men det är klart, far man omkring som ett yrväder och är överallt så måste man ju bli hungrig.
Köket har idag sett ut som en krigszon. Precis ALLT har varit utdraget ur lådorna och jag vet inte hur många ggr jag svurit när jag trampat på skedar, pastaslevar, vispar, pås-klämmor och annat som monstret haft ut.
Vi upptäckte nu på kvällen att det kommit fram en tand i överkäken också. När det hänt vet vi inte.
Kanske idag, med tanke på humöret... hahaha


En suddig bild på mig och regnkappan...

2 kommentarer:

Litenkram sa...

Nähä, regnkappa hör inte till att man blivit gammal utan att man blivit enormt mycket klokare! :)

LIVING LIKE A GREEKSON sa...

Tack, då kör jag på det..fniss