söndag 22 maj 2011

Milano dag 4

Varma härliga dagar ute, iskallt inne på rummet. AC:n gick inte att reglera så alternativet var att svettas eller frysa...Valde det senare, även fast jag både hade scarf och tröja på mig inne plus att Alexios var påklädd blev vi förkylda. Skit!!
Dagen ägnades åt varuhuset Upim igen, lite mer lagom för min plånbok om man säger så. Hittade lite fler barnkläder samt en fin tunika/klänning till mig. Trosade hemåt i lugn takt och satt sen på hotellet uteplats och kopplade av medans A sov.
Känns inte som Milano har så där jättemycket att erbjuda, (förutom shopping då, om man har sisådär några miljoner på kontot) i allafall inte om man reser med små barn, men man får göra det bästa av situationen. :)
Har ju sett katedralen och modegatorna i allafall.
Tycker dock Milano var en väldigt trevlig stad. Har träffat fantastiskt mycket trevliga människor.
Det bor ca 1 300 000 invånare så det finns väääldigt mycket olika nationaliteter.
Hemma kan jag tycka att det alltid är en annan som flyttar på sig när man möter folk, fast det var så mycket folk ute på gatorna här var det inte alls så. Konstigt va?!

Middag denna sista kväll avnjöts i hotellets restaurang. Jag åt carbonara med tiramisu till efterrätt. Till detta några glas av det goda röda vinet. Mums!!
Hmm, vad ska jag ta, vad ska du ha Alexios?...

Paaasta

Min älskade unge!!

Inga kommentarer: