söndag 22 maj 2011

Milano dag 3

Efter en och en halv dag utan någon som helst shopping, bestämde jag mig nu för att utöka promenaden.
Gick ut strax före 11 på fm och knatade allt längre bort från hotellet.
Helt plötsligt uppenbarar sig ett litet torg med några affärer, den första innehöll barnkläder och "tant" kläder.
Men på andra sidan torget låg ett varuhus, Upim, påminde lite om vårat Åhléns. Fanns hudvård och make up, barn, dam och herrkläder samt heminredning. Mycket snygga saker till väldigt bra priser.
Hittade barnkläder, enkla sommarkläder som blir perfekta till Koster och Grekland. En snygg halvlång morgonrock till mig + lite annat smått och gott.
Vart man än kom så blev folk heeelt tagna av Alexios och tyckte han var ett sånt vackert barn. Italienarna, som grekerna (all medelhavsfolk för övrigt) är ju galna i ungar. Här tyckte jag männen utmärkte sig mest och unga tjejer/kvinnor. De stoppade mig på gatorna och utbrast Ciao bambino.. De trodde att jag dessutom var italienska... *fniss* så när jag förklarade på engelska att jag inte var det sa alla..oooh what a cute and happy boy.
Lever man med en "utländsk" familj blir man rätt påverkad, så jag kan förstå att vissa trodde att jag säkert var italienska när jag slår ut med händerna/armen när en bilist inte vill släppa förbi mig över gatan. Har blivit lite skadad... Hahaha

Nöjd med att få göra av med lite pengar skulle vi nu försöka hitta tillbaka till hotellet. Av en ren slump tror jag lyckades vi komma in på rätt gata hem, hade iofs memorerat några saker längs promenaden in mot stan så jag var inte så värst orolig, men man vet ju aldrig.

Väl hemma igen, kl 15 sov Alexios sin eftermiddagslur och jag kunde vila oxå.
När D-man kom åkte vi tillbaka in mot modegatorna och gick nu där de låg vägg i vägg.. Prada, Louis Vitton, Chanel..m fl. Var lixom ingen idé att ens gå in...så dyrt såg det ut.



Red red wine..

Mina älsklingar..

Inga kommentarer: