måndag 9 maj 2011

Telepati...

Vet inte hur många ggr som det händer att jag tänker på Mala, en av mina äldsta vänner, att jag ska höra av mig och så ringer hon...
Mala och jag lärde känna varandra på Koster när vi var nio år så nästa år firar vi 30-års jubileum.
Kommer så väl ihåg hur vi träffades. Min mamma och Mala´s farmor hade pratat, och kommit fram till att vi var jämngamla och kanske kunde träffas och leka.
Sagt och gjort, vi träffades ute på ängen under fniss och lite blyghet...Den blyghet varade inte så länge och sen var vi "ihop" där på Kosterön. Vi har haft så mycket kul ihop, lekt, badat hela dagarna i Björnsängen, partajat och jobbat även ihop när vi blev äldre.
Nu bor vi ca 30 min ifrån varann och man kan ju tycka att vi borde kunna synas och höras oftare. Men hon har nu "stora" barn, mitt gudbarn blir 10 år i sommar. Jobbar och har fullt upp med diverse aktiviteter.
Och jag har nu fullt upp med en liten.

Idag ringde som sagt Mala och vi bestämde oss för att ta en promenad bort till Bromma Blocks.
Spenderade några mycket trevliga timmar i ett mysigt centrum, på köpet fick vi härligt soligt väder på vägen dit och hem.
Å va man har saknat solen och värmen, när det är så här fina dagar, minns man ju knappt hur kallt det var i vintras.

I morgon ska det ju bli fint väder också och då ska vi träffa Cia och Zilas och ha picknick i Hagaparken. Myyysigt, det ser vi fram emot!

Inga kommentarer: