onsdag 4 maj 2011

Resa bokad och trevlig överrasking

Igår slog vi till och bokade resa till Grekland. Tre veckor hos farfar, det ska bli sååå mysigt!! Och säkerligen alldeles fantastiskt varmt. =) Han kommer bli så glad att vi stannar så pass länge. Men det var billigare att åka tre veckor än två. Helt otroligt! Och eftersom jag kan göra lite som jag vill även denna sommar, är det lika bra att passa på. D-man har mycket semester att ta ut samt pappadagar.
Vi ska även hälsa på D-mans morfar. Vill så gärna träffa honom, han är en seg gammal kretensisk man som varit med om mycket i sitt liv. Hann tyvärr inte träffa mormor då hon gick bort för några år sedan.
Nu har man något att se fram emot, förutom några härliga veckor på Koster som vi också ska klämma in.

Den trevliga överraskningen fick jag i morse när jag vägde mig. Har inte vägt mig på evigheter och eftersom jag inte brytt mig speciellt om vikten efter Alexios födelse utan ätit det mesta och väldigt mycket var det ju en väldigt kul överraskning att jag nu ligger under 70 strecket. Av att äta!! =))
Den här veckan ska jag försöka att inte äta något onyttigt utan ta det till helgen. Har "klarat" av snart tre dagar..hahaha klapp på axeln till mig.. godis och kakmonster som jag är.

Inga kommentarer: