måndag 23 maj 2011

Det närmar sig...

Om några dagar, den 27:e vid förra året gick jag och bara väntade..stor som ett hus och svullen. Nådde inte ner till fötterna och hela kroppen värkte. Varmt som bara den, allt jag gjorde vara att vila och äta och titta på alla dokusåpor jag kunde, vågade mig inte allför långt hemifrån ifall det skulle hända nåt. :)

Alexios var ju beräknad till den 21 maj, men ville inte ut förrens den 28:e.
Den här bilden är den sista på jättemagen, var oerhört rastlös den här dagen,  och jag hade ingen lust eller ork till nånting. Gick till Coop och handlade en massa godis, dricka och tidningar och halvvägs hem var jag tvungen att sätta mig för jag mådde så dåligt. Inte hade jag en aning om att ex antal timmar senare, på natten skulle jag vakna av de första värkarna. Värkar som jag gick runt med hela natten, kunde inte sitta eller ligga, allt gjorde så satans ont.
På morgonen åkte vi till KS och senare den dagen kl 18.07 förändrades hela livet.
Vår lilla älskade unge tittade fram!

Vart har detta år tagit vägen??!
Snart snart fyller du 1 år, kan knappt fatta det. Vi har ingen bebis längre utan en busig nyfiken envis liten pojke. :)


Tjockismage..

4 kommentarer:

Litenkram sa...

Det är så overkligt att man var gravid och inte hade träffat killarna för dryga året sen! Längtar inte tillbaka till själva heffa klump stadiet, fy vad de sista veckorna var tunga:)

www.livinglikeagreekson.blogspot.com sa...

Ja eller hur?! Helt ofattbart. Nä de sista veckorna var rätt jobbiga. Man var ju klar med att vara gravid och vill se vad det var för filur som boade där inne i magen. :)

Anonym sa...

:-) Du är så fin så även om kulan är minst sagt rejäl. Ett år, galet vad fort det går! Hoppas han blir kungligt firad lille A och att hans första födelsedag blir ett fint minne.
/ Ewa

LIVING LIKE A GREEKSON sa...

Tack Ewa, vi ska fira honom riktigt ordentligt. :)