tisdag 24 maj 2011

På tur i Stinsen

Åkte en sväng till Stinsen idag och där träffade jag på ett kollega och hans familj. De fick tvillingflickor några veckor efter att jag fött Alexios. De kom ut två månader för tidigt och det har varit en hel del pyssel vad jag förstått med infektionsrisker och dylikt.. De såg iallafall jättepigga och söta ut nu och de berättade att det typ vara andra gången de var ute i ett centrum...gosh..Tänk vad olika det kan vara.

Köpte en cd/radio till Alexios så nu kan han lyssna på barnsånger eller sagor. Tänk vad Clas Ohlson är bra, de har nästan allt.

Dagens skratt fick jag när jag gick in i underklädesbutiken Change. Fick hjälp av en jättetrevlig tjej att prova ut bh:ar. Vill nämligen inte ha mina urtvättade amningsbh.ar längre, som dessutom är för stora, för något har hänt.. Boobsen har minskat, men ändå inte...hmm dalat ner något kanske är mer rätt ord....hahaha
Nu har jag en storlek som jag aldrig haft förut, inte kupa heller.
Hade jag gjort som vanligt och köpt mina bh:ar på t ex Lindex hade jag förmodligen tagit samma storlek som jag alltid haft, kanske något större och trott att det blir bra så.
Tänk så fel man kan ha. Ibland lönar det sig att betala lite mer för bra grejer helt enkelt.

Nöjd och glad åkte vi hemåt. Jobbigt väder i dag tycker jag, Blåsigt och så riktiga regnskurar emellanåt.
Å så lite askmoln på det också..

1 kommentar:

Anonym sa...

Stinsen är helt ok, lungt och skönt:) Ja, det är ngt konstigt som händer efter amning och allt, helt klart. Precis som du skriver så är det inte så lätt att veta vad bara:) Kanske ska be om hjälp nästa ggr:)

Kram Cia