söndag 22 maj 2011

Milano dag 2

Efter en skön nattsömn traskade vi ner till frukosten och tog för oss av allt gott. Man äter ju inte direkt croissanter till frukost hemma, i varje fall inte jag, men jag tycker det är såå gott när de finns i hotellfrukosten.
Alexios var trött som bara den från gårdagens resa och sov i 1,5 timme, jag satt skönt i hotellfoajen med en cappucino och läste.
Fortsatte "rekningen" av området, varmt och skönt ute, men bara en massa pizzerior och elektronikaffärer så långt ögat nådde. Höll på att storkna. Jag ville ju shoooppa.. :)) Den enda klädaffären jag såg var så klart stängd och skulle öppna kl 15.
Fick gå in på Lidl och köpa vatten och några yoghurtar till Alexios. Tjohoo vad kul!!

När D-man kom från kund tog vi taxi in till citykärnan. Stannade precis utanför katedralen Duomo, Milanos kända gotiska katedral. Tycker den var skrämmande utanför, har svårt för den gotiska stilen, men inuti var den fantastiskt vacker. Var kul att få se den inifrån, tydligen är den inte alltid öppen vad jag förstod.
Var iallafall inne i Ferrari butiken och köpte en übercool jacka till Alexios.

Här blev butikstjejerna fullkomligt lyriska över Alexios och vi skulle nog kunnat få med oss hela butiken hem. Synd bara att det kostade så mycket.. :)
Avslutade med middag på en uteservering, en varm och härlig kväll.

Duomo

Ett konstigt häst"konstverk"

Passar jag in här?... ;)
En av Ferrari brudarna...

Inga kommentarer: