måndag 10 januari 2011

Vårkänslor...

Idag fick jag vårkänslor på promenaden till Vällingby och trots att det blåste, var det riktigt riktigt skönt ute i solen.

Kändes bra efter den obehagliga drömmen jag hade i morse. Drömde att jag var ute och gick, vet inte riktigt var, och plötsligt var jag brevid en tågbana, såg ungefär ut som vid Roslagsbanan och efter ett tag kom jag fram till en t-banenedgång, när jag gick ner så sprang det en massa människor emot mig och jag hörde pistolskott. Visste inte var jag skulle ta vägen och ser plötsligt en kille som håller en pistol mot en mans huvud, försökte gömma mig och så vaknade jag.....
Usch jätteobehagligt, förmodligen fick jag ihop den här drömmen efter allt som står i tidningar och visas på tv just nu. Tur att jag vaknade. Hoppas att jag ALDRIG behöver vara med om något sånt!!

Tillbaka till vårkänslorna istället...
Varje år vid den här tidpunkten får jag sug efter mitt älskade Koster, det slår lixom aldrig fel. Längtar till havet och salta vindar. Lugnet och naturen. Det är mitt allra första vårtecken!
Att man "klarat" av det värsta mörka månaderna och att ljuset börjar komma tillbaka.
Vetskapen om att min "lilla" hus står där inbäddat och sömnigt och bara väntar på oss gör mig varm i hjärtat.
Men tills det är dags att åka får man njuta av dagarna här hemma och idag var det en riktigt bra måndag.
Passade på och gick in på Lindex och provade de där jeansen jag skrev om tidigare...

HAHAHA, ja det är ju tur att man provar. Stl 40 var för tajta och stl 42 var så stora att de föll ner..Eeeeh..Superkass modell var det oxå. De såg så snygga ut på galgen men var ett riktig flopp.
Tog en fika på "Massagotti" och kopplade av en stund medans Alexios satt och knaprade på smörgåskex. Han somnade om på vägen hem vilket resulterade i att jag tog en extrasväng och fick mig en ordentligt promenad. Toppenskönt!!

Har pratat med älsklingen som shoppat loss i Orlando. En klocka, jeans, skor, barnkläder, ny digitalkamera mm. Vilken himla tur jag har som har en karl som gillar att shoppa. hihihi
Nu ska jag dricka te och koppla av i soffan. I morgon ska jag träffa Cia från mammagruppen, vi ska äta lunch och sen gå på bebisteater. Ska bli jättekul.

Hej så länge!

Alexios sover så skönt i vagnen..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Pappas fågel..Puss from US

Litenkram sa...

Visst var det härligt! Tänk att man nästan har glömt hur solstrålar känns när det varit mörkt och mulet ett tag:)

Fy vilken läbbig dröm!!! Hua...Tur att det bara var just en dröm:)

Hade jättetrevligt idag, så roligt att komma iväg på lite annat ibalnd:)
Kram!