fredag 14 januari 2011

Lugnet i Bromma Blocks

Mötte fina Mala idag och tog en promenad i kylan till Bromma Blocks. Det var såå lugnt...och skönt. =)
Blev bjuden på födelsedagslunch på Espresso House och jag åt en väldig god surdegsmacka med mozzarella och kyckling. Mums!!
Mysigt att träffas och vi konstaterade att nästa år "firar" vi 30 år som vänner. Vart har de åren tagit vägen??!! Gosh! Tänk vad mycket roligt och knasigt vi gjort genom åren.
Det är hennes farmor som såg till att vi började leka som små och det är jag väldigt glad för, och att vi lyckats hålla kontakten i alla år.

Vi kikade i några affärer, mycket fina vårfärger överallt så man blir bra sugen att shoppa en massa nytt. Men vintern verkar vara här för att stanna så det är väl bara att inse att man får bylsa på sig ett tag till.

Väl hemma igen "kastar" sig fullkomligt farmor över oss och börjar yra om torktumlaren och hur den fungerar som om det gäller livet. Jag svarade inte först för jag måste väl få komma innanför dörren. Då hör jag hur hon säger till Alexios... Du är som mamma du, svarar bara när du har lust....HAHAHA
Tror att hon varit inne lite för mycket nu, dags att hon tar sig lite luft och besöker sina vänninor. =))

TACK Mala för en mysig lunch idag!!

Inga kommentarer: