tisdag 11 januari 2011

Kulturella bebisar

Efter en minst sagt tuff natt med en liten unge som krånglat var jag rätt mör i morse, och virrig så jag glömde bort var vi hade bestämt, Cia och jag, var vi skulle ses för att gå på bebisteater.
Som tur var, var hon oxå det...hahaha så vi bestämde helt enkelt att ses på Mariatorget, mitt i parken.
Bebisteatern skulle äga rum på Rosenlundsgatan 12, Teater Tre. http://www.teatertre.se/
Innan denna kulturella händelse skulle ske, tog vi en lunch på ett trevlig fik på Hornsgatan och pratade om ditt och datt.
När vi kom till teatern var det bokstavligen knökfullt med barnvagnar då lokalen var väldigt liten och jag blev genast skeptisk..(lätt som man har för att dömma... )
MEN det var en supertrevlig liten föreställning och även om mannen påminnde lite om Manne, för er som kom ihåg denna "en banan" man, fick jag påminna mig själv att det faktiskt var för BARN. =))
Alexios tyckte nog det var roligt även om han pep några ggr, men det var nog mest för att han har svårt för att sitta still utan vill upptäcka saker hela tiden. Cias Zilas är mycket duktigare på att sitta still. =))
Ca en 35 min höll föreställningen på och sen bjöd de på fika. En jättemysig stund och en suveränt initiativ av Cia. Kan varmt rekommenderas och jag är klart sugen på att se något annat när Alexios blivit lite större.

Plutten somnade så fort vi var klara och kom ut i luften och sov heeela vägen hem.
En supertrevlig dag i trevligt sällskap!! TACK Cia och Zilas.
Tänk att nu har våra bebisar varit kulturella redan vid 7 månader.
Bra jobbat av oss!! =))

1 kommentar:

Litenkram sa...

Tack själva! Tiden går alltid så fort när vi ses tycker jag:)
Ja, visst var det lite speciellt och roligt??? Såg att de hade ett repotage om Bubbla på nyheterna i tisdags kväll, hade fått jättebra kritik. Dessutom väldigt sövande då, eftersom båda killarna slocknade och sov gott efteråt:)

Kram!!