söndag 23 januari 2011

Nojjiga mor & farföräldrar

Blir alla mor & farföräldrar heeelt tossiga när de får barnbarn?!.....
Och "glömmer" alla hur det var att bli förälder själv?.
Hur gärna och hur väl de än menar blir det ibland bara to much. Och jag blir fruuuuustrerad.
Tror att alla normalt funtade människor vill kunna "själv" utan att få tips och kommentarer om det mesta, även om de "äldre" alltid vet bäst.. ;)
Sen tror jag att våra föräldrar baserar allt på hur det var på 70-80-talet och kan inte riktigt inse att utveckligen har gått framåt om man säger så.

Självklart är mycket av tipsen och råden jättebra, det är inte det, men man måste förstå att man vill "lära" och bestämma själv hur man vill ha det. Det är ju ändå vi som ska leva med vårt barn.
Om jag får turen att bli farmor el mormor måste jag bara tänka på det. Det är ju en hårfin gräns enl mig vad man bör säga och göra och man får tänka tillbaka hur man själv upplevde det.

Yaya hade idag gjort mannagrynsgröt till A för hon tycker han ska få smaka annat, tanken är ju jättbra, men förklaringen att hon är orolig för att han inte får tillräckligt med kalcium för att han inte fått några tänder ännu gör mig lite matt.
Förstår att hon jämför med sina egna barn, men om A vore sen i sin utveckling på det mesta skulle jag förstå hennes "oro".

Sen är det väl så att som svärdotter blir det extra känsligt, sin egen mamma kan man ju säga till på ett annat sätt.
Fast det förstås, min egen mamma skulle väl å andra sidan inte ha några åsikter om nånting med tanke på att hon inte vill vara delaktig.. *suck*

Hur man än vrider och vänder så har man ändan bak. :))

Nog om det, idag har vi tagit en promenad i solen till Vällingby C och handlat några smågrejer, skönt att komma ut och njuta av det härliga vädret. Vill ha vår NU NU NU!!

Hoppas jag kan se Solsidan idag utan att A vaknar just då. Tur att Tv4 play finns annars.

Imorgon är det dags för ny vecka, med besök hos härliga Jola i Solna, BVC besök och sen kan vi nog klämma in något mer och så var den veckan slut.

Tjing tjong karamellstång

Inga kommentarer: