söndag 21 november 2010

Tur att det blir bättre

Idag har det varit en mycket bättre dag med en gladare krabat. :))
Tur att man ser ljuset i mörket och att det går över.

Idag har vi varit till kyrkan och tänt ljus för Alexios. Vi ska gå 3 ggr i kyrkan iom hans dop.
Det var kul att se hur det går till.
Tänk, jag hade inte varit inne i den grekisk/ortodoxa kyrkan innan och nu blir det fyra ggr på kort tid. Den är verkligen jättevacker inuti med sina fina ikoner.
Efteråt åt vi god lunch på Esperia. Jag tyckte att vi skulle ha detta som söndagstradiotion..
Haha då sa Stamme att vi får se efter kommande lördag för svärmor ska spela på hästarna. om hon vinner då, kanske vi kan gå...hahaha

Hann förbi Babyland och köpte en gå/lekstol åt plutten. Oj vad han blev glad. Han verkar ha så mycket energi så det blir nog kanon om han får sitta i den och ta sig fram. En massa roliga knappar och ljud på den. (Passar bra för mammas onda rygg..hihi)

Svängde även in på Bromma Blocks och lämnade tillbaka provglasögonen jag haft hemma några dagar. Bestämde mig för Gina Tricot bågen som är en nykomlig. Om ca 2 veckor får jag dem.
Bytte även bebisplagget som min kära moder köpt i juli och som jag fick på dopet. Vad trodde hon??!! Att han skulle få på sig en plagg i stl 62 när han är snart 6 månader..Grrrr
Blir så himla trött på att jag skulle behöva gå och byta den, det kunde väl hon gjort innan. Men men, som tur var det ett plagg som ingår i Polarn och Pyret´s bassortiment så det blev ju ganska bra ändå.

Farfar hjälper oss att få ordning i Alexios rum och igår målade de klart. Blev precis den blåa fondvägg jag ville ha. Blev såå nöjd!
Idag kom gardinstång och hans namn upp på dörren. Kuuul!!
Nu vill jag bara till IKEA och köpa en byrå och hylla + lite annat smått och gott.
Spjälsäng ska vi hämta hem från farmors förråd.
Ska bli så kul att få inreda hans rum.

Imorrn börjar D-man jobba igen så då får jag "ta hand" om farfar själv. Men det ska nog gå bra.

Inga kommentarer: