onsdag 10 november 2010

Många järn i elden..

Idag har vi hunnit med mycket. Vaknade redan kl 3, för då ville Alexios inte sova längre...*suck*
1,5 timme höll han på och krånglade innan vi äntligen kunde somna om.
På fm hade vi tid hos Marita, vår BVC-läkare så turligt nog fick vi skjuts av pappa D-man till Kista så vi slapp åka buss en väg iallafall. =)
Plutten har blivit 71 cm lång och väger nu 8,5 kg. Han fick även sina andra dos av vaccinationssprutorna och oj vad det skär i mammahjärtat när han får dem, som tur är glömmer han av fort hur ont det gör.
Vi pratade även en hel del sömn och matvanor så nu blir det att börja göra små ändringar och tillägg i maten, så trodde Marita att sömnen kommer bli bättre med tiden. Hoppas hoppas!!

Lunch med tjejerna på jobbet hann jag även med. Trevligt, kul att snacka lite, men GUD vad det är skönt att inte behöva sitta där hela dagarna. Jag saknar inte jobbet för fem öre!
Vem vet, kanske inte ens går tillbaka utan passar på och byter till något annat. :)

På väg till babymassagen somnade Alexios och sov sig igenom hela passet och hela vägen hem.
Verkade som sprutorna gjorde honom supertrött. Nån feber har jag inte märkt av, så förhoppningsvis sov han bort den.
Jag gjorde massageövningarna på en mycket foglig docka i stället. Så snäll och timid så. ;)

Efter denna lååånga dag så är jag nu rätt trött, och hoppas på en lugnare natt.
I morrn ska jag till härliga tokiga Jola och bli snygg i håret, läääängtar!!

Kram och sov gott!

Inga kommentarer: