tisdag 9 november 2010

Jag ser det snöar..

Jaha då var det alltså dags för vinter nu då..eller?? Snöblandat regn utanför fönstret.
Blir ingen promenad idag om det här ska fortsätta. Buhuuu

Det sägs ju att det ska bli en ännu kallare vinter än i fjol...hua...minns när jag stod på parkeringen en morgon i januari, kl 6.15 och försökte skrapa fram bilen och gjorde "misstaget" att fråga vår granne hur det var...Hade ju tänkt att vara tidigt på jobbet...
Det skulle jag inte ha gjort...hahaha...eller jo det är klart jag skulle. Fick hela hans liv berättat för mig. Tycker så synd om honom, hans fru har alzheimers och han behövde verkligen få prata av sig. Han kan inte vårda henne hemma längre utan åker tidigt till jobbet på morgonen för att kunna sluta tidigt och tillbringa all sin lediga tid med henne.
Som tur var det så kallt så mina tårar frös innan de började rulla, annars hade jag nog sett ut som en tvättbjörn när jag kom till jobbet.
När jag sa till honom, att tveka inte att ringa på om du behöver hjälp med något, prata, eller vill ha kaffesällskap... Jaaa tack, men jag vill inte störa svarar han då!!

Hur kommer det sig, att vi har en sån fantastisk förmåga att stödja en massa organisationer korsan och tvärsan, men våra grannar kan vi inte hjälpa!!
Tycker det är så tråkigt, visst man behöver inte umgås med alla, men ett hej betyder så himla mycket ibland. I alla lägenheter jag bott i sen jag flyttade hemifrån vid 19 års ålder har det varit samma sak. Man har stått i samma hiss och har man sagt hej har man ibland fått ett vresigt hej tillbaka eller något halvmumlande svar tillbaka.
Mår folk verkligen sååå dåligt att man inte ens kan heja??.

Nu sover plutten, och jag borde verkligen göra en massa saker, men har ingen som helst lust!!
Ganska bra för mitt kontrollbehov faktiskt. Att släppa på saker emellanåt.
Det är nyttigt att få barn, man värderar andra viktigare saker, som att busa och pussa på honom mest hela tiden istället. Det är mycket roligare än att städa t ex. =))

Just nu är jag inne i en fas där jag vill göra så mycket, men vet inte hur jag ska få tiden att räcka till.
Vill börja rita igen, pyssla med alla möjliga små och stora saker, fixa Alexios fotoalbum, inreda hans rum, få ordning hemma, dona med Mary Kay + hundra andra saker..

Hmm en sak är i allafall säker, det är härligt att ha drömmar!!

Inga kommentarer: