lördag 27 november 2010

Julfest

Var på julfest igår kväll med jobbet. Dman skjutsade mig till kontoret där jag träffade Ulrika, Kicki och M-L, vi pratade lite strunt och tog sen en taxi till Lejonbacken på Djurgården.
Det var sååå mycket folk som hade anmält sig, jättekul! Var riktigt roligt att träffa alla gamla goa kollegor som undrade om jag inte kommer tillbaka snart. Gulle dem!!
Tyvärr när det är såna här julbord blir man alltid besviken på nåt. Här tog all efterrätt och kaffe slut!!! Eeeeh, ja menar hur svårt kan de vara att åtminstone ha kaffe klart??
Sen var det ingen som dukade av eller ens fyllde på vatten på borden. Dåligt!!
Men men, hade iallafall några trevliga timmar fulla med skratt.
Var så skönt att få komma ut lite själv och "se världen" =))
Tog taxi hem till en ledsen bebis som saknade sin mamma och fick hålla på ett bra tag innan han somnade. Men någon gång ska ju vara den första som man är borta lite längre.

Idag har vi varit över till Antonia & Stamme och fått god middag. Tittat på dopkort och myst.
Nu sover plutten och jag hoppas på en stund i lugn och ro.

Imorgon är det dags för de andra av de tre besöken till kyrkan och tänk i morgon 18:07 är det 6 månader sen vår älskling kom ut ur min mage.
6 månader som gått så fasligt fort. Vet att jag har jättemycket kvar, 10 mån, av min mammaledighet, men ska de gå så här fort vill jag bromsa tiden faktiskt.
Min älskade fina vackra pojke som det händer så mycket med nu.
Det känns som han i vilken sekund snart är i tagen för att börja krypa, han hasar och drar sig fram i sängen och på golvet. Till jul tror jag det sitter. Spännande!!

1 kommentar:

Litenkram sa...

Ja, det är viktigt med egentid, även om det är rätt jobbigt att komma hem till just en ledsen liten bebis med tårarna rinnande för att han undrar var mamma tog vägen:(

Jadu, vi måste påminna varandra om hur snabbt det går och ta vara på varenda liten sekund! För man ska ju tillbaka till verkligheten sen, tillbaka in i ekorrhjulet med jobb och jobb och någonstans där ska familjelivet funka också. Skönt att det ändå är 10 mån kvar;)
Kram på er!