lördag 6 november 2010

Ibland hinner man mycket...

Vilken dag!! Har hunnit med sååå mycket!!
Babysim på förmiddagen, idag badade D-man med plutten och han fick bl a dyka igen. Gick superbra!! Nästa lördag är sista gången för den här klassen och bebbarna får diplom, vi tänker fortsätta, men efter jul. Känns som det blir mycket att klämma in fortsättningskursen innan.

Sen bar det av till brorsan och firandet av mitt yngsta brorsbarn som fyller 11 år i morrn. Tror han blev glad och nöjd med kläderna och för att inte tala om Manchester United muggen D-man köpte i London sist. DEN blev väldans poppis.. Nicke fick en Liverpool mugg och den åkte genast in i köksskåpet på den hedersvärda platsen...längst fram och med kommentaren..."den här blir schysst att dricka o´boy i, i morrn bitti"....hahaha
God tårta hade Fredde gjort alldeles själv efter vinnande bidrag i hemkunskapen. Tänk om vi får en konditor i familjen!! Me like!
Efter trevliga timmar i Täby, åkte vi vidare på Älvsjö för att träffa yaya...oj vad hon blev glad att se Alexios och så mycket fina presenter hon hade med sig från Grekland som vänner och släktingar har gett. Ett helt års förbrukning. Jättefina pyjamaser, jeans, tröjor, skjortor, en såå fin jacka, filmer, skor, en väska m m
Riktigt kul att ha kläder som inte alla andra bebisar har.
Yaya visade även kostymen han ska ha på dopet. Min lilla älskling kommer vara uppklädd till tänderna. :))
Hon hade även köpt en superfint halsband till mig. Svärmor vet vad jag gillar!! Hon säger alltid, att jag påminner henne när hon var ung, att vi har samma stil.
Vi är även lika envisa på vårt sätt och vet oftast vad vi vill utan att hålla på och krångla så mycket...undrar om det var det min älskling föll för...hahaha

Det har varit en dag full av intryck för Alexios och han somnade för en stund sen. Man märker att han verkligen älskar att vara i centrum och har än så länge inga problem att gå från famn till famn. Det kanske kommer en period när han blir mer reserverad, men det är så himla skönt att han är så lätt att ha med överallt.

Mammas älskling, du är det finaste i vårt liv. Tänk för ett år sedan hade jag verkligen börjat förstå att jag var gravid, men var så nervös innan de där 3 månaderna hade gått och det verkligen började synas att man var gravid.
Ett litet liv i magen som nu är mitt i bland oss och förgyller våra dagar.
Vad gjorde vi egentligen innan du kom??

2 kommentarer:

Litenkram sa...

Ja tänk vad de får grejjer! Fast hos oss är det nog jag som köper mest, på gott och ont;)

Jag funderar också ibland på vad man gjorde innan Z föddes. Nu bara rinner dagarna iväg! Längtar dock inte tillbaka till tiden innan alls, finns inget bättre än nu.
Visst var det häfftigt att vara gravid men jag var så nervös hela graviditeten. De 3 första månaderan var skittuffa, en god vänn till mig fick missfall precis i samma veva som vi fick veta att vi väntade Zilas. Hon visste inget om att jag var gravid så hon pratade mycket med mig om hur vanligt det var med missfall, hur ofta det händer osv, mycket för att bearbeta sitt eget men det gjorde mina 3 mån till de värsta någonsin, kunde inte tänka på annat! Så det är så skönt att det faktiskt kan gå bra ockås:)
Och det är som städerskan som städade på vårt rum på Danderyd sa: Vet ni att ni har fått en alldeles speciell gåva? Ett barn är inget man beställer, inget man skaffar, det är ngt man får. Var så fint sagt tycker jag, för det är ju precis så det känns :)
Kram!

LIVING LIKE A GREEKSON sa...

Usch vad jobbigt, svårt att vara glad och lycklig då.

Mm, det var verkligen fint sagt.
Det är en riktigt riktigt fin gåva som man ska vårda ömt!

Kram