onsdag 24 november 2010

Idag besök på IKEA

Igår hade jag ju tänkt vara med på egen dörrkranstillverkning i Upplands Väsby, men hoppade av i sista stund. Kände mig så trött och frusen och sen var det blåsigt, kallt och halt ute. Vilken jag fick känna på när jag tidigare på dagen var ute och slirade i gympaskor...nu är det broddarna som kommer på.. haha fick ju ett par i fjol av mina Ulrikor på jobbet. Var ju gravid då och efter att hört att jag halkat en morgon ute vid bilen var de snälla nog och gav mig ett par. :))

Idag tog vi med oss svärfar till IKEA och handlade en byrå och annat smått och gott till lillfisens rum. Så klart passade han på och gjorde "number 2" över typ hela sig. Kan någon säga mig varför det alltid ska ske när man är borta?. Märklich!
Tänk att jag dock glömde att köpa värmeljus..Gosh! men jag tycker de har blivit så katastrofalt dåliga. Vet inte vad de gjort med dem. Brinner jättedåligt.
Vi hann knappt hem innan svärfar började montera byrån. Shit vad ska han göra under hela dan imorrn tro??. Han blir ju tokig av att inte ha nåt att göra, dessutom är han inte van vid detta mörker.
Vid kl 16 tycker han det är natt och det är dags att lägga sig. Lilla svärfar, hemma i Grekland är det 24 gr och sol så jag förstår verkligen att han längtar hem även om han tycker det är supermysigt att vara här.

Så här glad är plutten i sin lekstol.

Finfin present av kusin Pascalis

2 kommentarer:

Litenkram sa...

Åh IKEA <3. Tror du att man någonsin kommer att tröttna? :) Vi var där i helgen och köpte barnstol till Z (ja det blev ju massa annat också men jag fokuserar på stolen nu så behåller vi husfriden här hemma;)så den övar han på att sitta i nu :)

Hahahhaa! Ja, visst är "nr 2 all over the place" mindre kul? Men vad ska man göra, bara att gilla läget:)

Imorgon ska vi till läkaren med Z. Har hela ryggen full med små röda prickar, som kvisslor och flammar upp och verkar klia lite. Tror att det är värmeutslag, men vi får se imorgon vad läkaren säger. Lillskrutten...

Nästa v har de prova barnmat på babycafet i kista ka. Tror att det var på på tisdagen (30:e). Funderar på att gå dit med Z, om ni vill och kan så häng på! Vet att ni har farfar där och förstår om han vill vara så mycket med er som han kan också, men om ni vill så kan vi höras ngn dag innan där :)

Kram på er!

LIVING LIKE A GREEKSON sa...

Ja IKEA är verkligen super. Bra saker för en rätt billig peng.
Dock tycker jag det är såå dåligt med ett varuhus med så mycket besök att toaletterna luktar gammalt kiss. Jag gick in på en stor handikapp/skötrumstoalett och där luktade det gammal bajsblöja plus att skötliggdelen låg på govlet, hur mysigt är det?!! URK!
Räcker ju lixom med den bajsblöjan man själv får känna lukten av...hahaha
Kul med stol åt Zilas. Alexios tycker det är så roligt att få sitta med vid bordet nu.
Men usch, hoppas det är värmeutslag och inget annat.
Har en fikadejt på tisdag, om ngt oväntat inträffar och det skulle bli avbokat hoppar jag på till cafét. Vi hörs om det.
KRAM