måndag 22 mars 2010

Mera snö & kallt

Usch vad det snöade igår och i morse fick man skrapa fram bilen igen. Såå tröttsamt!!
I går var det tänkt att jag skulle åka till Ulrika i Upplands Väsby på våfflor, men jag var så trött och seg så jag avbokade det och tog det lugnt istället. Läste ut en bok och vilade.

Idag träffade vi Christina, min eventuella vikarie och alla vi tyckte att hon var bäst av de totalt fyra vi träffat. Hon verkade också tycka att det var bra så har jag tur kommer hon nästa måndag den 29:e. Vore så skönt att få henne på plats, en sak till att bocka av på listan och kunna få ta det lite lugnt den sista tiden framöver.

Annars har dagen segat sig fram även om vi tog både längre lunch och fika då Ulrika fyller år idag. En typiskt måndag när man inte haft lust med så mycket.

I morgon är det dags för besök hos Elham, min barnmorska, behöver inte ta några prover om jag inte vill utan vi ska nog ägna den halvtimmen åt mina frågor som jag försöker skrapa ihop.
Känner att det är lite svårt när man mår så här pass bra. Självklart undrar jag över saker, men det känns som det ändå kommer lösa sig när man väl är där i förlossningskedet.
Ingen idé att gå och oroa sig en massa redan nu lixom.

Orkade inte åka iväg på Mary Kay måndagsmöte idag utan tar det lugnt hemma. Det känns verkligen i kroppen att jag inte är lika alert soms tidigare och är i behov av all vila och sömn jag kan få.

Snart dags för Saltön och sen blir det sängen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Helu flendan, måste faktiskt påpeka att det är snart en månad sedan magen fotades senast, hade ju varit kul att få hänga med i utvecklingen här på framsidan! Stora kramen! / E

LIVING LIKE A GREEKSON sa...

Men är det så illa???!! Fy skäms på mig, ska bli bot & bättring, jag lovar. Kramen