fredag 19 mars 2010

Fredagsfeeling

Idag mår jag oförskämt bra, känner mig glad och alert. De senaste dagarna har varit lite jobbiga. Med all säkerhet för att jag inte fått sova så bra som jag önskat. Inatt har jag fått sova nästan hela natten, vaknade "bara" en gång, men somnade om ganska fort.
Var ju hos Marlene igår och fick ansikts/huvud och ryggmassage och det hjälpte förmodligen till.
Det var en hel del kristaller och spänningar som Marlene fick bort. Sen är det en form av terapi att bara prata med denna väna goa varelse. Hon ger så mycket bra tips och lyssnar verkligen på vad man har att säga.

Har just ätit lunch och har hunnit med en hel del på fm. Träffade som hastigast vår tredje kandidat för vikariatet för mig och hon verkar trevlig. Ska försöka boka in henne för en träff på måndag så vi andra får en chans att höra hur hon verkar.
Jag trodde faktiskt inte att jag skulle kunna känna mig lugn inför detta med föräldraledigheten, men ju mer jag tänker på det desto mer längtar jag. Att få ett avbrott och göra nåt annat. Kroppen är bra finurlig ändå.

Var precis inne på Magdalena Graafs blogg och läste en gästinlägg från hennes mamma som verkar var världens mysigaste. Hon berör ämnet ensamhet och det är mycket man känner igen sig i och som jag vet andra också kan känna igen sig i.
Hon skriver bl a..

"Mig själv skulle jag ju vara tillsammans med hela livet. Jag var ju den person som jag egentligen skulle tycka allra bäst att vara tillsammans med."

Det är en sån viktig mening och ändå är det just mot oss själva som vi är mest självkritiska.

Gå in och läs och se vad ni tycker http://magdalenagraaf.se/visa-sma-ord-fran-mammsen/#comment-22284

Såå skönt med fredag, inget speciellt händer i kväll, nån film och nåt gott att knapra på. I morrn är det inte heller några större utsvävningar och på söndag ska jag till Ulrika på våfflor. Mums.

Ha en underbar skön helg!

Inga kommentarer: