lördag 20 mars 2010

Fått mycket gjort idag

Idag har det hänt grejer hemma. Har varit väldigt "lat" en tid och inte orkat pyssla så mycket som jag skulle velat. Kan ju iofs bero på att jag gått och väntat på att D-man ska bli klar med vissa saker för att jag ska kunna göra det jag vill. Nu har man dessutom en stor mage ivägen så det går inte lika fort. Medans D-man slipat och spacklat i hallen och grundmålat fixade jag med vitrinskåpet i köket. Äntligen är det på plats efter lite betsning och uppfräschning.
Blev riktigt nöjd, nu ser man bl a de fina grekiska kaffekopparna som stått gömda i skåpet en tid. Ska ta bättre kort i morgon då jag glömde bort det när det väl var ljust och vackert ute.
Har även rensat bland en massa gamla kokböcker och recept och det känns väääldigt skönt.
Gud vad man kan spara på grejer.
Har beställt tyg till gardiner i köket och det borde komma nästa vecka så sakta men säkert ska det nog bli klart vilken vecka som helst. =)
Vill börja fixa i barnrummet oxå och då kan det ju inte vara en massa saker ivägen därinne som egentligen ska vara i köket.
Tog sedan en promenad bort till affären och nu är det mys i soffan. D-man har besök av Corre så jag får ha tv för mig själv. =) Ikväll kommer Millenium så det får det bli att titta på.




Söta koppar för grekiskt kaffe

Inga kommentarer: