torsdag 17 mars 2011

Biltur & kläder i posten

Att det kan vara så roligt att köra bil!! Nästan varje gång jag kör brukar jag tänka att gud vilken tur att jag tog lappen till slut, jag var ju rätt sen på det där. Var 21 när jag började övningsköra med pappa, guuud vilka diskussioner vi hade. Han var väl inte världens bästa lärare då hans taktik var att först säga en sak, för att sen bli arg om man inte klarade det på typ första försöket. Det var mycket bråk och tjafs kommer jag ihåg..hahaha, men å andra sidan lärde jag mig att "ta för mig" och inte vara så harig.
Körde upp på våren när jag var 22, vilken lycka det var att på andra uppkörningen och prov klara det. Försökte se nedslagen ut när jag kom ut till mamma. Men det gick inte, det syntes ju i hela ansiktet att jag grejat det. =)
Nu när D-man är bortrest har ju jag tillgång till bilen och det är en sån befrielse att kunna åka vart man vill, när man vill och lyssna på vad man vill.
Var dessutom extra kul att köra nu när jag kan använda högerhanden igen. Kunde ju inte växla förut då handen ömmade vid minsta lilla, känner bara lite lite nu.
Skulle till jobbet idag och fika och körde en extratur, bara för att få köra, Alexios somnade nästan direkt och det gjorde ju ingenting.
Tog en repa i Kista C innan fikabesöket och tittade bl a in på Indiska. Mycket fina saker.

Det var kul att träffa tjejerna, U i receptionen är gravid och var så söt med sin lilla mage.
Den 2:a april har vi Kick Off och jag funderar starkt på att gå. Vi brukar ha roliga sådana.

När jag kom hem låg det ett paket i boxen. Mina nya House Of Lola kläder. huuuuurraaaaa
Kommer bli snyggt till vår och sommar!!
Bilder lånade från http://www.houseoflola.se/



Söt rosettklänning

Favvis kjolen som jag redan har i grått är nu min i ljusrosa och....

korall.

2 kommentarer:

Litenkram sa...

Önskar jag också gillade att köra, men jag har blivit körrädd :( Antar att det enbart är övning som tar bot på det, men det har liksom bara blivit så att Johan alltid kör eftersom han gillar det. Ska ta mig i kragen i vår och börja köra mer:)
Söta kläder f.ö!

LIVING LIKE A GREEKSON sa...

Våren är väl en perfekt årstid att börja köra. Gör det så går det över. Du behöver ju inte köra några längre sträckor i början, t o m utan Zilas ibland så du inte blir "stressad" om han skriker eller nåt.
Blir så mycket enklare när man själv bara kan ta bilen och göra saker.
Jag hejar på dig! Vi kan åka på tur tillsammans. =))