tisdag 29 mars 2011

Besök hos Jola

Jola, min frisör får man alltid en gott skratt av. När jag kom till henne var hon inte riktigt klar med sin kund och höll som bäst på att göra en fin fläta. Hon är helt koncentrerad på vad hon gör (och säger) och utbrister... "den är lixom hård och inte så där mjuk som den kan vara"...varav jag och Lisa som praktiserar hos Jola börjar fnissa. Jola vänder sig om med ett frågande uttryck..innan hon inser vad hon sagt och börjar fnissa hon med.
Sen är det snart min tur och när jag sitter där i stolen kikar Jolar på Lisas inbakade flätor som hon övar på en provdocka..
"Testa och ta bakifrån" säger hon när Lisa inte får med allt hår och då brister vi ut i nya fnissanfall.
Tokiga underbara Jola, världens mysigaste. Som dessutom ger den skönaste hårmassage när hon tvättar håret. Man ryser ända ner i tårna.
Så nu är jag mörk igen, med betoning mörk!!
Blev inte världens bästa bild, men det är inte så lätt när man har en unge som helst vill äta ut mobilen. =)
Dessutom är håret uppsatt, men jag har bara klippt topparna så det är inget nytt på själva frisyrfronten.


Ser nästan svart ute, men det är mörkt chokladbrunt

3 kommentarer:

Anonym sa...

Snyggt! På lördag är det jag som ska få bort den grå motorvägen // Ewa

Anonym sa...

Snygging där. Jag var hos Jola igår och vet du...hon utbrister, efter att ha sprayat nåt i min hårbotten, du har ju lockigt hår. Mitt tunna typ raka hår stod åt alla håll och ja, det var banne mig lockar..magiskt:)

Kram Pia

LIVING LIKE A GREEKSON sa...

Hahaha du ser vilka mirakel hon utför!! =)
Kram