tisdag 26 januari 2010

Tisdag och kallt igen

Ve och fasa, i morse var det -12 gr ute. Bilen är så lagom varm och gosig när man väl kommit fram och in i garaget på jobbet. *suck*
Känns verkligen som denna vinter håller oss i en järngrepp.

Igår var jag och hämtade ett Mary Kay paket. Jag hade verkligen inte beställt något och undrade om det var något som var restnoterat eller om det helt enkelt kommit fel.
Döm av min förvåning när jag jag vunnit två parfymer och doftremsor att ha till parfymerna. Perfekt och så roligt att få en gåva sådär helt apropå. =)

Svärmor frågade igår vad det var för produkter och jag beskrev lite kortfattat vad jag gör. Då får man kontringen "jag tror inte det där kommer gå" "och du har väl inte tid?.."
Det är bra med ärliga människor, men ibland, ibland önskar man att munnen kunde vara tyst.
Vet att hon inte menar nåt elakt, men det känns ändå inte så roligt att höra.

Fast det som var ett plus var att jag faktiskt för en gångs skull inte blev så upprörd som jag kanske skulle ha blivit och börjat försvara mig.
Och som sagt, detta är ju något jag gör för min skull och så länge jag tycker det är kul så kommer det bli så bra så.

Inga kommentarer: