söndag 10 januari 2010

En heldag

Oj vilken mysig dag det var igår, med folk hemma från kl 14 till 22.
På dan kom Ullis, Erik & barnen, Malin & barnen, Pia och Diana.
Fick fina tulpaner av Malin samt en trikåamningsklänning från henne och Diana.
En jättefint vitt hus att ha ett större blockljus i av Pia, en blomma och bok av Ullis & Erik som jag tyvärr redan hade, men jag hittar såklart nån annan.
Bjöd på fika med kärleksmums, grekiska kaffor och muffins med dumlekola.
D-man var lekfarbror och tog hand om fyra barn. Han är otrolig och borde jobba på fritids eller dagis. hahaha
Vid 17-tiden började jag med maten och gjorde grekiska köttfärsbiffar och hasselbackspotatis med tzatsiki, sallad, feta och oliver.
Vid 18.15 dök bror med familj upp och jag fick en stor härlig bukett med tulpaner.
Alla åt med god aptit och vi fick även ner kaffe och cheesecake till efterätt. Pratade om allt mellan himmel och jord. Det är så kul med Nicke som fyller 15 år i sommar, han vill verkligen vara med och prata och frågar saker och intresserar sig. Han har blivit stooor.
Och Freddan är söt som en chokladpralin.

En underbart trevlig dag med mycket skratt. Tack söta ni för att ni kom och firade min dag.

För övrigt så kom det ett sms från mina mamma kl 16.27 med texten "grattis från mammma". Tänk att hon inte ens behagar ringa på sin dotters födelsedag. Vad säger man??!!

En något suddig bild på fikabordet.

Idag blir det att röja upp i köket då det ser ut som en bombneslag. (Tur att man numera har diskmaskin, hihi ) samt tvättstugan. Sen ska vi nog åka över till svärmor och hämta lite saker då hon snart flyttar in i sitt rum hos oss.

Senare får jag nog logga in och se om jag kan göra lite jobb då det är sista dagen i morrn och sen stänger vi 2009. Vill ju gärna gå på det första Mary Kay möte för i år i morrn kväll, men vi får väl se hur det går med den saken.

Ha en skön söndag.

Kram från mig.

Inga kommentarer: