söndag 17 januari 2010

Söndagsmörker

Blä vilken mörk dag. Fast å andra sidan gör det inte så mycket då jag fixat och städat hemma hela helgen. Behövdes verkligen och när man är gravid har jag upptäckt att det inte går lika fort att få ordning på saker och ting. Måste typ vila varje halvtimme. =))

I fm ringde farmor och gjorde mig uppretad. Jag veet att hon snart är 93 år, men hon kan verkligen reta gallfeber på en, och det har hon lyckats med hela mitt vuxna liv.
Idag var en sån där dag när hon gnällde på allt och man känner sig totalt överkörd.
Kände verkligen hur hela jag började koka så det var väl tur att jag hade kvar att dammsuga så jag kunde avreagera mig på nåt. Hahaha
Nu känns det bättre och jag ska snart ta en promenad bort mot ICA och handla lite.
På eftermiddagen kommer svärmor som flyttar in i vårt gästrum, tror det blir himla bra, hon kommer hjälpa mig med att göra mat och fixa småsaker och så kan hon vara här ibland och hos Antonia och Stamme ibland. Tror hon själv ser fram emot att få vara lite närmare oss.

I morrn är det ny vecka och revisorerna kommer. Alltid är det nåt.
På kvällen är det Mary Kay måndagsmöte som jag bara ska gå på. Det ska bli mysigt.
Behöver bli peppad av alla gulliga kollegor.

Ha en fortsatt skön söndag.

Inga kommentarer: