tisdag 5 januari 2010

Kallt men en mysig dag ändå

Trodde inte mina ögon när jag halv sex i morse kikar med sömndruckna ögon på termometern i köket.
-20. En timme senare när jag iförd min varma jacka (som är höstens bästa köp) mössa och tjocka vantar lyckas skrapa fram bilen är det "bara" -17.
Idag var det t o m riktigt kallt inne på kontoret. Men det har ju varit halvdag så det gick att stå ut med det. Åkte till Stinsen och mötte Pia och har haft en supermysig dag. Började med lunch och pratade säkert bara här i två timmar, sen kikade vi runt lite i affärer och jag hittade en svart mammajeanskjol på H&M, fick även äntligen köpt "gravidstrumpbyxor" så nu kanske det känns mer bekvämt att ha även dem på magen.
Efteråt tog vi en lång fika med varsin latte och mazarin och pratade om allt allt allt. Brukar vara så när vi träffas, nu var det dessutom alldeles för länge sen vi sågs så vi hade en hel del att ta igen.
Kl 18 ser Pia att frisörsalongen mitt emot fiket stänger och det börjar även andra affärer att göra och då kom vi på att det är trettondagsafton så det var ju inte alls konstigt att de stängde lite tidigare. Som vanligt rusar tiden iväg när vi umgås och vi har så mysigt när vi ses.
Så vi avslutade dagen där och for hemåt var för sig.
Termometern är nu på -17 igen och jag vågar inte tänka på vad den kommer vara på i natt. Vilken tur att man får ligga i sängen under sitt varma täcke då och slippa frysa.

För övrigt har jag sedan i söndags känt av fjärilar i magen eller att det likson bubblar till i magen. Det sägs ju att det kan börja kännas i magen nu och jag vet inte om det är vår lilla krabat som gör sig hörd eller om jag bara inbillar mig. En häftig känsla är det i allafall.

Skönt med ledig dag igen i morrn, ska ta sovmorgen och sen ringa Mala så får vi se vad vi hittar på i kylan.

Tack Pia för en mysig dag och för fikat. (Var stark och ring nu i morrn) Kram!

Inga kommentarer: