torsdag 21 januari 2010

Ett värmande mail

Igår kväll var jag på nack och ryggmassage hos Marlene och tyvärr mådde jag inte så bra efter ansiktsmassagen och höll på att svimma. Kände hur orolig och kallsvettig jag blev medans jag låg där, hemskt obehagligt.

Dock var nack & ryggmassagen såå skön och jag har sovit gott i natt och "bördan" på mina axlar har avtagit lite.
Tackade henne idag via mail och fick tillbaka ett långt brev..
Detta är bara lite av allt hon skrivit.

"Jessica!Tack, det känns bra att höra att du mår bra och att du sov gott! Jag tänkte efteråt... - sjutton att man inte tänkte på det, jag vet ju om, även om det är ett tag sedan, att man i princip nästan jämt reagerar så när man är gravid och ligger på rygg. Magen hänger innåt och trycker på den stora kroppspulsådern som då inte klarar att pullsa ut blodet i rätt takt och man blir svimfärdig! Så det gläder mig att höra att du är ok och att du sovit gott. Att svimma är i och för sig inte enbart ett tecken på ohälsa, det kan vara så, men i ditt fall rör det sig om ett mycket gott hälsotillstånd! Det var också bra att höra att du blev lite mjukare i axlar och nacke! Det var ju det du hade problem med. Det ska vi fixa vidare, hålla efter! Jag återkommer i ett annat mail med behandlingsförslag för dig under vinter/vår 2010.Vi får kanske tillfälle att talas vid mer om det andra vi talde om. Vill du så hjälper jag dig.

Och sist...

* Du kommer bli den underbarast mamman ett barn kan tänkas få.
*Varma och många kram från/Marlene

Gulliga rara goa Marlene. Det är skönt att få prata med dig och ventilera sig.
TACK!

Inga kommentarer: