fredag 15 januari 2010

Fredagskväll i soffan

Fy bubblan vad jag har varit seg idag. Som tur var slutade jag 13.30 då jag for iväg till Jola och fick bli ompysslad i 2 timmar. Så skönt. Nu har håret fått fin färg igen och blivit genomklippt.

Fick mitt veckomail från BabyCenter idag...
"Nu är du 22 veckor gången (eller gravid i 23:e veckan, om du föredrar att räkna så). Din bebis är fortfarande ganska skrynklig eftersom huden har växtmån, men ser mer och mer ut som en 'riktig' nyfödd bebis med tydliga läppar, ögonlock och öron. Du kanske fått höra att du ser större eller mindre än vad du 'borde' vid det här laget, men det kan vara värt att veta att varken kvinnor som väntar barn eller deras bebisar alltid växer i precis samma takt. Det viktigaste är att du utvecklas, inte hur fort eller långsamt det går. Om du och din barnmorska är nöjda med din utveckling, kan du lugnt ignorera sådana kommentarer."

Det lustiga är att alla som är mammor just kommer med alla dessa kommentarer, av välvilja förstås och det är inte så att jag tar illa upp, blir mer full i skratt för alla säger olika, men är så säkra på att just deras sätt är det riktiga utifrån deras erfarenheter.
Lite kul och man kommer säkert bli likadan. =))

Har pratat med D-man som just nu sitter på planet hem från Prag, skönt att han inte kommer hem alltför sent. Längtar efter honom och han har nog haft några intensiva dagar och tycker det är skönt att komma hem till sitt.

Ligger just nu i soffan och har värmekudden på ryggen. Magen spänner och jag känner uppsvälld, min lilla älskade skrutt där inne. Jag är så nyfiken på dig och hur du ser ut.

Inga kommentarer: