onsdag 13 maj 2009

Väntan

Sitter och väntar på vår fastighetsvärd som ska komma och titta på våra badrumsväggar.
Jag upptäckte tidigt i förra veckan att ca 12 kakelplattor släppt från väggen på min toalett, det behövs nogt inte speciellt mycket för att de ska rasa ner i en hög.
Typ att den underbara 16-åriga tonårsdottern ovanpå går lite extra hårt.
Varje kväll gör hon någon slags catwalk från sitt rum till en förmodad spegel som sitter i hallen.
Jag kan inte förstå att en människa kan låta som en hel hjord med elefanter på den afrikanska savannen.
Som vanligt kan inte husvärdar eller budfolk säga en exakt tid.
Jag kommer någongång mellan 8-12. Jamen så bra, då sitter jag här och väntar då.
Aaaaa. Kan ge mig på att skulle jag gå på toaletten så kommer fanskapet och ringer på.
Dman sa innan han gick, att är han slemmig så ringer du mig..Vad bra tänkte jag, när jag en kvart efter han gått upptäcker att han glömt sin mobil. Men tanken var ju rar. :-)

För en stund är det lite lugn och ro utanför, dagispersonal och barn verkar ha gått in en stund.
Det är en stojande och stimmande utan dess like vissa dagar. Där får man för att man tror att bara för att man jobbar hemifrån får man det så mycket lugnare.

Lilla husvärd var är du...kan du komma nuuu.

Inga kommentarer: