fredag 29 maj 2009

Då var det snart helg igen

Tänk vad skönt att helgen börjar närma sig. Och ska man tolka alla tidningar så ska det bli såå varmt denna pingsthelg. Måste säga att jag vet inte om jag är så väldans positiv till att Nationaldagen har blivit röd och pingstdagen har försvunnit. Klart vi ska fira Nationaldagen (även om just lilla jag inte springer omkring med svenska flaggan och vinkar till Kungafamiljen vid Slottet) men kunde vi inte fått behålla pingstdagen OCH ha en röd dag på Nationaldagen??..

Nåja, idag är det iallafall fredag och jag tänkte ta mig en tur i Kista Centrum efter jobbet och se om jag hittar nåt snyggt. Fick ju ett presentkort av D-man för en tid sen och då blir det ju lite "lyxigt" sådär, att få komma hem med nåt man inte betalat för själv.

I morgon ska jag skjutsa D-man till Arlanda, han åker till Grekland och ska hälsa på morfar och sin pappa. Tror det blir bra för honom att komma bort ett slag. Han är trött och omotiverad, lite vila, sol, och god mat gör nog susen. Fast jag kommer sakna honom jättemycket. Puss!
Efter avlämning på Arlanda ska jag vidare till Marlene, min ayurvediska terepeut. Vi + några till ska på utflykt till Järna och bl a besöka Saltå Kvarn och Nibble Trädgård.
Det tror jag blir en mysig utflykt i trevligt sällskap.
På söndag blir det träff med Malin och Diana och alla barnen. Blir säkert en massa go fika, prat och fniss.

Inga kommentarer: