söndag 10 maj 2009

Regnet det bara öser ner

Lite sol, lite regn, lite sol osv osv.
Det var värst vad svårt det var för våren att bestämma sig för vilket humör den ska vara på.

I morse hittade jag en blogg som jag tycker verkar intressant då den svenska tjejen som har den bor på Kreta och dit ska ju årets resa gå till.
Jag var på Kreta 2004, men det var ju bara några dagar i och med den kick-off vi hade med jobbet och vi hann inte med så mycket annat än agendan som jobbet hade.
Då var vi dessutom i Rethymnon och nu ska vi flyga till Chania och bo i Agria Marina.
Jag längtar redan men det är så kul att ha något att se fram emot förutom semesterveckorna till Koster som inte går av för hackor de heller.
Idag har vi tagit en tur till Vällingby Centrum för Dman ville köpa sig lite vitaminer på hälsokosten, vi hann med en mjukglass i solen som visade sig en stund, en titt på Hemtex, Åhléns och slutligen Hemköp för att komplettera till köttfärssåsen som det blir till middag i dag.
Dessutom gick jag in på Din Sko och köpte skorna till svärmor som hon ska få av mig eftersom det inte bidde några i Stinsen igår pga av den mindre rara lilla människan som jobbade där.
Så jag hoppas och tror att hon kommer bli glad över dem.

Nämen se där, nu skiner solen igen så jag kanske kan gå ut på balkongen igen. Ett fasligt springande in och ut, lite som midsommar... ha ha

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha det är inte långt ifrån där Freddan och jag va när vi va på Kreta ju... Ni måste bara åka till Elafonisi (längst ner i västra hörnet) precis som en paradis ö i västindien med eremitkräftor som kryper omkring och ljuvligt vatten där man kan ligga och flyta på en madrass.
/ Ewa

LIVING LIKE A GREEKSON sa...

Å vad det låter härligt, har kikat på länken du skickat.. jag läääängtar.. :-)