söndag 24 maj 2009

En mycket trevlig dag med mamma

Idag har vi tagit min lilla mamma till Elgiganten då hennes dammsugare inte ville längre.
Hon var på bra humör och verkade riktigt pigg.
Känns skönt att jag inte är lika misstänksam längre och jag släppt lite på mitt "kontrollbehov" och att inte alltid tro det värsta. Det finns faktiskt stunder då hon är samma gamla goa mamma som jag varit så van vid.
Känns som jag haft mina år av ilska och besvikelse och att jag inte orkar vara arg längre.
Det tjänar inget till. Visst blir jag ändå ledsen, men tycker att jag kan hantera det bättre nu efter mina besök hos psykologen.
Jag får helt enkelt vara glad och tacksam för dessa bra stunder.
Tror oxå att hon själv var nöjd med dagen. Att få bli lite ompysslad en stund.
Bjöd henne på middag hemma hos oss efter turen i Barkarby.
Det blev en stor plåt med marinerad fläskfile, potatisklyftor, fetaost, röd och gul paprika, gul lök och tomater. Till det en yoghurtdressing med lite vitlök, dill och kryddor.
Riktigt gott blev det och mamma fick med sig matlåda hem plus att jag fick en egen till i morgon.
Dimman ska vara på nåt event vid Arlanda så han får vara utan.
Efter kaffet skjutsade vi hem henne, mörka moln täckte himlen och väl tillbaka hemma började det regna.. IGEN!
En riktigt trevlig dag har det varit.
Nu blir det lite slötittande på teve och sen sängen. Hoppas på bättre tur att få sova denna natt. Somnade kl 4 i morse efter att ha snurrat runt femtielva ggr. *suck*
Dimman tror att jag var orolig för träffen med mamma, och vem vet..

Visar en bild på hur maten såg ut idag, innan den åkte in i ugnen, tyvärr blev den lite suddig.




Inga kommentarer: