fredag 15 maj 2009

En mysig lite affär

Äntligen var den här veckan över. Har varit så fantastiskt trött. Tycker jag sovit en massa, kanske för mycket? för jag känner mig inte ett dugg piggare.
På jobbet är många riktigt förkylda också vilket känns lite oroande. Vill verkligen inte bli dålig nu när man ska njuta av våren och värmen...om den nu kommer nångång vill säga.

Idag firade vi med skumpa då vi fått in två stora affärer, känns kul att det händer nåt positivt bland nedskärningar och annat.
Hade en lite incident idag där jag ännu en gång blir så förundad över hur människor som ska ha en större roll på företag säger hur andra ska hålla sig till regler och förordningar, men fullkomligt skiter i att det, (enligt dem) inte rör dem själva. Har så oerhört svårt för folk som tror att de är något, men i själva verket inte har en gnutta kompetens inom sitt område.
Är väldigt glad över att den personen inte är min chef!.

På vägen hem blev jag på glatt humör igen då jag stannade till i Spånga och hittade en ny affär som jag tror kan bli en ny "favvo".
Vackra Ting heter den och det fanns så himla mycket fina saker och supertrevlig var Maud som jobbade där. Kul också att de har en hemsida och blogg på http://www.vackrating.nu/

Hittade en liten present till middagen i morgon i form av en söt ljushållare som kan hängas på en gren eller dylikt i trädgården. Jag ska hem till min kollega Ulrika i Upplands Väsby. Anne Grethe och Marlene dyker upp och eftersom Anne Grethe ska få en avslutningspresent och Marlene fått bubbel tidigare som tack för all hjälp med mina magproblem tyckte jag det vore kul att ge Ulrika något då hon står för mat och dryck.

Det fanns burkar i den här affären och eftersom jag är såld på just burkar fick detta lilla set följa med hem. För te, kryddor, smycken eller bara som söt prydnad.


Söta burkar från House Doctor

Inga kommentarer: