måndag 6 april 2009

Toktrevlig och intressant lördag + lite annat

I lördags, så klart i strålande solsken var jag inomhus precis hela dagen, trist förstås, men jag ångrar inte att jag gick iväg på denna introduktionsdag av Ayurvedisk Yoga Massage på Axelsons.
Så kul och intressesant och vi hade två jätteduktiga och mysiga lärare. Både praktik och teori varvades och så klart var ju alla väldigt intresserade av massage och stretchen som vi fick prova på varandra.
Kändes extra kul att gå denna kurs då jag fick en massa "aha" upplevelser eftersom jag börjat gå hos Marlene som ju just håller på med Ayurvedisk Massage.
Det finns en utbildning i 5 steg i höst som jag är grymt intresserad av, men jag får tänka igenom det några månader först. Det som är fördelen med den utbildningen är att den är på fredags eftermiddagar, lördagar samt söndagar så jag fixar ju jobbet utan att behöva ta ledigt så värst mycket. Ja ja vi får se vad som händer, det är kul att ha lite drömmar.
Väl hemma var jag helt slut och skulle, var det tänkt hämta D-man på Arlanda, men klantig som jag är glömmer jag dosan till garaget i bilen och jag tror jag står i 35 min utan att det kom en enda människa som skulle in i garaget.. tyypiskt.
Då blev jag så trött och gick in och la mig i soffan istället. Så han fick snällt ta en taxi hem istället.
Det roliga var att han gick ut i går och står inte ens 5 minuter så kom det en bil som skulle in....så klart..

Igår hade ju jag hoppas på att solen skulle visa sig igen men icke, svärmor kom över på en fika och sen for vi iväg till Antonia & Stamme och åt middag och hjälpte dem med lite gardiner och annat pyssel. Det känns lite konstigt att de har en ny lägenhet, men den är så luftig och fin så det kommer bli toppen när de väl boat in sig ordentligt.

Idag har det inte hänt så värst mycket på jobbet, det gamla vanliga så här i månadsslut, jaga in en massa för att kunna stänga. Ringde AG och kollade läget, hon är såklart ledsen och upprörd över jobbet, vilket är fullt förståligt. Dessutom som grädde på moset har hon krångel med sin pojkvän. Det gör ont att höra för det är det sista hon behöver.
Som tur är ska hon åka till Norge senare i veckan och hälsa på sin syster.
Det kommer göra henne gott med lite miljöombyte. STOR KRAM till dig gumman!

Själv ser jag så fram emot vår kommande ledighet så jag vet inte hur jag ska få dagarna att gå fortare än fortast.. :-))

Tjingeling

Inga kommentarer: