måndag 27 april 2009

Helgreferat

Hå och hej, då var det måndag kväll och en ny vecka har startat. Helgen sprang som vanligt iväg i hundraåttio, men den har varit kalasbra.
I fredags var jag ju som sagt hos knasiga, söta Jola och klippte mig. Mycket skönt.
Sen begav jag mig vidare till Sumpan och tittade in i My Home affären på Vegagatan 2. Mycket fint finns det där vill jag lova. Massa snygg hemtextil från Himla, söta saker från Sia m m.
Tog även en sväng in på Mixit som ligger på Sturegatan och säljer kläder från Vero Moda, Mexx, Vila, Tiger, Koola Anna mm. Var inget som lockade, så där sparade jag ju en slant.. hehe
Tog till sist en titt på Åhléns och slog äntligen till på Wera kjolen jag tittat på så länge. Jeanskjolar FÅR man verkligen inte för mycket av, så är det bara!
Kvällen spenderades framför talang 2009 och Berg flyttar in, sen såg vi nån halvdålig film som jag inte ens kommer ihåg vad den heter.

I lördags vaknade man till en strålande väder och jag slog slag i saken och städade balkongen och hivade ut den sunkiga mattan som legat där en tid. For iväg och köpte en ny samt lite fräscha blommor och simsalabim så blev det nu en helt ny balkong. Härligt!
Eftersom det var så himla fint väder, bestämde D-man att det skulle grillas så grillkungen sprang ut med grillen på gården och tog snabbt över ett bord. Vi bjöd över Costas som var mycket nöjd. (såg iallafall ut så när allt kött, nästan all potatis och tzatsiki var puts väck) Ett bra betyg mao, eller så var han väldigt hungrig.. ;-)

Igår bjöds det ju också på ett fantastiskt vårväder så först var vi iväg på visning av nyproducerade radhus/lägenheter som byggs i vårt område. Så klart var det visning i ett av det största radhusen med en terass som var helt underbar, MEN det kostar ju alldeles för mycket så det är inte ens på tal, men kul att titta är det och det är ju iallafall gratis fortfarande.
Efteråt åkte vi först och besökte Cafe Mezzo i Solna för en fika, de har ett perfekt läge med sin uteservering såna här fina soldagar så där satt vi en stund innan vi åkte över till D-mans syster som varit i Indien på tjänsteresa och hade köpt presenter som hon ville ge oss.
D-man fick en jättefin träelefant med silverinslag och jag ett silverarmband. Hon vet vad jag gillar vid det här laget...hihi
Tack snälla söta!

Kvällen ägnades åt att göra min deklaration samt betala räkningar, boooring, men tyvärr nåt man måste göra.
Fick tyvärr även ett mycket trist mess från Ewa som frågade om jag vill gå på Bruce med henne den 5 juni. SÅ KLART JAG VILL!! men anledningen till det är sååå tråkig och var ju meningen för hennes pojkvän som nu inte är hennes pojkvän. Dumma dumma han.
Tänker på dig vännen och även om det är ser mörkt ut och du inte är pigg på det ser jag framemot att du kommer och hälsar på, även om det inte blir som planen var från början.
STOR KRAM FRÅN MIG!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack vännen! Har börjat plocka ihop min tillhörigheter å det är inte kul kan jag lova...
Kram till dig oxå!
/ Ewa