onsdag 8 april 2009

Stressad, jag, pratar du med mig..

Har kommit på att det är väldigt jobbigt när andra människor är stressade och uppe i varv, jag försöker verkligen att inte ryckas med och bli uppjagad, och det har väl gått sisådär tycker jag.
Tur i oturen har jag jobbat och varit själv på min avdelning idag och då fick jag en liten paus från U:s lätt uppjagade närvaro som hon haft de senaste dagarna. Inte konstigt att hon inte kan sova på nätterna, när det ska packas, städas, handlas, strykas, köpa presenter och framförallt BAKAS bullar innan hennes semester i morgon börjar för att hon vill ta med sig bullar till fjällen.
Då var jag bara tvungen att ifrågasätta lite lite grann, OM det verkligen var nödvändigt att baka själv, när t ex Statoil finns..eller när man kan köpa Findus frysta bullar som man bara kan stoppa i ugnen. Visst det kanske inte smakar som hembakat, men what the h...
Näää det är sant svarar hon då, det kanske är att ta i just nu...
Så klart är det lätt att ryckas med i sin egen stress, och man tycker nog att eftersom man redan är i farten kan man göra lite till.
Men är det så sunt och framförallt vettigt att halvt slita ihjäl sig med en massa "måsten" för att sen vara helt matt och utpumpad när semestern äntligen kommer?!
Jag hoppas hon kan koppla av och får några välförtjänta vilodagar.
Det är hon värd!

Inga kommentarer: