fredag 24 april 2009

Freeedag Wiieeee

Äntligen äntligen fredag, men jag förstår inte vad den här veckan tog vägen?!
Och varmt är det idag, det går så fort så man inte hinner med, igår när vi åkte hem från jobbet upptäckte jag hur gröna gräsmattorna var vid Nälstabadet och tänkte att, jaha nu exploderar allt och man hinner inte med, man säger ju varje vår, att den här gången ska jag verkligen njuta.
Och som ett stående skämt alltid säga.. åååh nu börjar grillsäsongen och då ska vi umgås.. Hahaha

Igår var jag på uppföljning och analys av min utresningskur hos Marlene. Hon tittade på mina ögon, hy, tunga..(kändes kul när man för en gångs skull FICK sträcka ut tungan till någon), hårbotten samt gjorde ett slags skraptest på ryggen, över korsryggen, njurar, mage, lungor osv. Det gav tydligen kraftiga utslag just vid magen och visar nu mer specifikt var jag ska fortsätta min behandling. Hon såg även på tungan att magen krånglar rejält.
Vet att det låter lite "hokus pokus" men sakta men säkert börjar jag få ordning på magen och har peppar peppar inte haft min vanliga magvärk på lite över en månad så nåt bra med detta är det ju uppenbarligen.
Nu väntar jag spänt på mail ifrån henne ang kostråd och behandlingar som jag ska fortsätta med.

Ett kul mail väntade i inkorgen idag. Den 18/5 får vi äntligen en ny chef. Det är efterlängtat vill jag lova. Vi klarar oss ju alldeles utmärkt egentligen och vet vad vi ska göra och vilka deadlines vi har, men jag saknar någon att stämma av med samt diskutera saker med. I vårt fall så får ju två av oss inte all information, vilket känns jäkligt jobbigt emellanåt. Den tredje har tagit på sig att vara chef fast inte uttalat och DET funkar inte.

Idag ska jag träffa AG, Ulrika och Marlene över en lunch, ska bli jättetrevligt och framför allt att träffa AG och se hur hon mår, jag har hört att hon sökt jobb som verkar lovande så jag håller alla tummar och tår för att det går bra.

Kl 15 ska jag till Jola och klippa mig, ska bli sååå skönt. Borde verkligen tona håret hos henne, men det får bli nästa gång så får jag slänga i lite färg själv.
Jag har verkligen inga större problem med att bli äldre, OM det inte vore för dessa förbenade gråa aliens som har bestämt sig för att bosätta sig i mitt hår.
Jag avskyr det verkligen! Tur att det finns hjälpmedel!!

Helgen ser ju lovande ut på väderfronten så förhoppningsvis kan man hitta på nåt kul ute.
Städa balkongen är en sak på listan, men annars skulle jag kunna tänka mig att bara strosa runt i stan och sitta på en uteservering. Vi får la se vad som händer.

Idag är det ju lööööööööööön. Wiiiiieeeee

Kram på er

Inga kommentarer: