onsdag 4 juni 2014

Fullt ös

Vad är det med maj och junimånad?!!. Allt ska hända!. ☺

Sen vi kom hem i söndags, efter en väldigt skön och varm vecka på Koster har det gått i ett.
Skönt med lite vardag igen då Alexios inte var helt lätt att tampas med under förra veckan.
I måndags var han också ledig från förskolan då vi hade besök på BVC.
Lyckades få tid för båda barnen samma dag. Supersmidigt!
Alexios gick igenom 4-årskontroll med bravur och lillfisan fick sina första vaccinationssprutor så hon har varit lite hängig och trött i några dagar.

Igår eftermiddag for vi till Täby och firade Niclas (mitt brorsbarn), att han tagit studenten.
( Innan detta skulle jag promt färga håret för det var så dassigt, stryka kläder, göra i ordning present och amma. Puuuh!!)
Vi bjöds på smarriga smörgåstårtor och en vansinnigt god jordgubbscheesecake som jag måste ta receptet på och göra själv.
En massa fina presenter fick han och av oss ett coolt silverarmband från Sahara Silver/Sahara Rocks.
Lovisa fixar och trixar så man får fina paket snabbt! Gulle dig!!

Idag har jag sytt en smurfmössa till Alexios då det är sommarfest i morgon eftermiddag och temat är just smurfar. Alexios har valt att vara snickarsmurf så utan att behöva handla har vi trollat fram en blå t-shirt, vita shorts, den egensydda mössan och så en bälte med verktyg på. Tadaaaa!!
Sen att det är jag i ett nötskal att börja sy mitt i allt, som om jag inte hade att göra hahaha.
Men jag har inte lust att köpa en vit mössa som aldrig kommer användas utan tog helt enkelt och ritade en smurfmössa som mall, sen ett gammalt vitt örngott och så simsalabim så blev det en mössa.

Sen när jag hämtade Alexios så kom personalen och jag på att det kanske vore bra att ha ett brödbord som vi brukar ha på förskolans tillställningar, så nu i kväll har jag även bakat. Sockerkaka, kanelkaka och en Silviakaka och paketerat in i påsar med lappar och en symbolisk summa så vi kan sälja dem.
Ja är man inte en pysselmamma så säg...
Men jag tycker ju det är kul och vill att mina barn ska minnas att man pysslat och försökt vara delaktig. Minns ju själv mamma som gjorde så mycket och var med överallt. På både gott och ont... ☺
Får inte glömma kameran i morgon, smurfen måste ju dokumenteras så ni får se.

På lördag är det dags för 5-årskalas så på fredag blir det att hitta nån liten present till födelsedagsbarnet.

Ja sen på söndag är jag nog rätt slut...hittills har veckorna varit fullspäckade. Vaddå mammaledig och sitta och njuta med bebis..Pyttsan det kan man glömma!

Festklädd i kläder från Zara

Snyggaste armbandet från Sahara Silver







Inga kommentarer: