lördag 31 maj 2014

Trött & ledsen

Det är verkligen inte lätt att vara förälder, men det ska väl vara så..antar jag.
Har haft en rejäl dust med Alexios idag vilket gör mig helt dränerad på kraft och sen blir jag och han ledsna och jag får dåligt samvete för att jag är en sån "elak" mamma.
Förstår väl jag, att det inte alltid är så kul att få ett syskon och även om jag försöker så det osar att inkludera honom så är det klart att de inte alltid blir så. Väntaordet används flitigt även om jag försöker hitta ett annat sätt att styra bort saker när lillasyster ofta går före just nu.
Därför är det en himla tur att just hon slipper bli drabbad av hans provokationer och att merparten riktas mot mig.
Det har ju varit han och jag så länge så jag förstår honom samtidigt, när jag lugnat ner mig.
Buu jag är så trött på att gå och vara arg och ledsen och hoppas innerligt att detta går övet snart. Som så många säger...
Små barn små bekymmer, stora barn stora bekymmer.. fast det är ju ingen direkt tröst när man är mitt i det.
Men en dag kan jag väl läsa detta och skratta och tänka att detta var ju inget att hänga läpp
för!

Inga kommentarer: