torsdag 19 juni 2014

Klädd för regn

Efter att jag fått barn har jag fått bli mer praktisk och tänka till i klädväg. Regnkläder är ett måste då man ibland måste trotsa oväder och vind för att inte få spunk för att man är inne flera dagar på raken.
Stövlar från Hunter och regnkappa från Didrikssons är himla bra investeringar jag gjort. Stövlarna var dyra, men förhoppningsvis håller de i många år framöver. Regnkappan fick jag tag på när det var rea i någon webbshop.

Minns i slutet av 80-talet när jag gick i gymnasiet och praktiserade hos min moster på PRV. Jag fick följa med på en utflykt till Birka på vårkanten och så klart var det en regnig och ruggig dag.
Jag kommer i öppna platåsandaler som var inne då och alla "tanter" skulle kommentera mitt val av klädsel då jag även hade en tunn kavaj på mig.
Minns att jag blev grymt frustrerad och tänkte att de fattar ju noll... "snygghet" gick liksom före allt annat. hahaha
Nu har man blivit vis och klok som en gammal bok och jag kommer på mig själv med att tänka om jag ser någon "hur tänkte du nu??" ☺

Jag trotsade vädret idag och tog en promenad till Vällingby. Riktigt skönt och huvudvärken försvann då det var en tuff natt då Georgia var extremt gnällig.
Hon är lite förkyld och så klart blir det värst nattetid.

Några nya kalendervaror från House of Lola låg i brevlådan när jag kom tillbaka från promenaden.
Populära Make a wish klänningar och kjolar.
Här i blått som jag bara älskar, den rosa är jag dock tveksam till. Känner mig lite för barnslig i den och vet inte om den här rosa var så snygg på mig.
Kjolarna får ni se en annan dag. En grå och en ljusrosa som nästan går åt det vita hållet.

Imorgon är det midsommarafton, hoppas åtminstone det blir uppehåll!!
Vi åker över till thia och thios och stannar en natt.

I´m singing in the rain
Make a wish dress i blått , såå fin
Är den här snygg eller inte??

Inga kommentarer: