lördag 18 december 2010

Julshopping

Idag har vi fixat och inhandlat några julklappar till familjen i Vällingby C. Hade tänkt ta en promenad dit, men som tur var tog vi bilen för det var ju inget skönt ute alls..brrr

Kändes inte lika hysteriskt med folk idag som förra helgen, men det kanske berodde på att vi åt innan vi åkte iväg den här gången.
Tur att man lever med en man som har samma mattider som en annan och har insett att man inte blir så rolig att vara med när blodsockernivå är på minus zero. ;)
Plutten sov nästan hela vår shoppingtur vilket var skönt för allt gick så snabbt och smidigt.

Är så glad idag för jag fick min nya HTC telefon av min älskling. Du är bäst bäst bäst!!!! I love u!!
Så nu blir det att lära sig alla nya grejer med den så jag sen kan lära D-man som oxå har en via jobbet. :)

Nu har jag (nästan) tänt alla värmeljus i vardagsrummet och druckit julmust och ätit vörtbröd.
Finns det något godare än vörtbröd så här till jul?!! Mumma!!

Kanske blir det en film ikväll istället för igår gick det helt åt pipsvängen då Alexios var hur grinig och ovillig att komma till ro som helst.
Ikväll provade vi havrevällingen och hoppas hoppas den är bättre så han blir mättare och sover längre, åtminstone det första passet.



Så här fin är den ena amaryllisen nu

2 kommentarer:

Litenkram sa...

Åh vad mysigt med julshopping. Och vilken fin present du fick! Jag har också fixat julklapp idag så det känns bra att vara i fas:)

Fina amaryllisar också!

Du, jag pratade med BVC igår och träffade även en av mammorna från babycafét idag i Kista (mamman till Olle) och vi pratade om dethär med kinkiga nätter och oavsett vem jag pratar med så säger de att just vid 6-7 mån är de såhär knepiga, de har separationsångest!!! Enligt BVC kan det dessutom bli värre...Inte jättekul att höra när Z strular varje natt numera, framförallt mellan 24.00-04.00 men det är tydligen bara att bita ihop...Tur att det är jul snart så att man iaf är två som kan dela på gråtnätterna...

Kram!

LIVING LIKE A GREEKSON sa...

Oh nej, separationsångest, stackars bebisar! Och stackars OSS! Om det blir värre än vad det är. *suck* :)
Kram