fredag 17 december 2010

Inga skumma tomtar

Vid förra året vid den här tiden var jag så sjuuukt tokig i skumtomtar, eller juleskum som de egentligen heter. Tror att det var den enda "craving" jag hade under min graviditet.

Kommer ihåg att jag köpte mig en stor låda på Willys och det är ett under att jag inte såg ut som en enda stor skumtomte efter att ha mölat i mig allihopa på bara några få dagar. Stackars bebisen i magen, måste ju fått världens sockerchock och tänkt att kommer det EN j..la skumtomte till så blir jag gaalen. Kanske var därför "han" kickade så på kvällarna...*fniss*



I år har jag hittills ätit....EN...hahahaha


Var är fjant?...hääääär mamma.. ;)


Idag var jag mycket uppretad efter promenaden, jädrans vad illa det går att vara ute när inte en enda plogbil syns till. Man går två steg för att få backa tio känns det som.
Var helt slut i ben och armar efter att ha tampats med barnvagnen och tösnö..morr
Hämtade iallafall ut ett paket ifrån mitt moster idag. Ett STORT paket, fullt av julklappar till Alexios, och så ett till D-man och mig, TACK snälla!!


Tänk att om en vecka är det julafton, börjar se fram emot den nu. God mat och mys!

Men nu är det "vanlig" fredag, hoppas på att man kan se en film ikväll, men det beror ju helt på hur lilleman somnar.


3 kommentarer:

curlingmamman sa...

Håller tummarna för att du får se en film kram finaste vännen

Litenkram sa...

Hahaha, tänk att man kan snöa in sig så på just en specifik grej! Jag ÄLSKADE mumsmums sista veckorna. Inte konstigt att Zilas aldrig ville komma ut, skulle jag inte heller ha gjort om man serverades mumsmumsar hela tiden ;)

INTE roligt att dra barnvagn i massa snö, jag räknar min barnvagnstur till affären igår som ett träningspass, då känns det lite bättre.

Hoppas ni mår bra, jag ska gå och lägga en liten tröttilutt här:)

Trevlig helg!
Kram!

Anonym sa...

Hmmm tycker det där ser ut som något annat än tomtar...