måndag 20 december 2010

Hoppas tomten är snäll

mot alla olyckliga och sura människor.
Idag råkade jag ut för en grinig tantalura på en större tv/video affär i Vällingby när jag skulle hämta ut julklappar som vi ska ge till familjen.
Började med att hon smög upp bakom mig och frågade om jag skulle hämta ut något. Ja sa jag och sa mitt namn. Hon letade och letade och frågade surt när jag hade gjort beställningen. I lördags sa jag och vi kunde ha hämtat det då men gjorde inte det för vi orkade inte vänta och igår hade vi annat för oss. Hon suckar och säger att de ligger nog på lagret. Ja inte f_n vet jag tänkte jag som börjat ilskna till. Hon kommer tillbaka och frågar igen vad det är för något, jag säger det och till slut hittar hon det och menar typ på att det kunde väl jag ha sagt innan. Men herreguuud hon vet väl bäst själv vad det finns för saker att beställa i affären.
Sen börjar hon yra nåt om jag gjort beställningen hemifrån och att det inte var med någon expressavgift, och att hon inte kunde ta betalt för det då. Men jag har inte valt nån expressavgift någonstans sa jag och i sånt fall ska väl det framgå när man gör själva beställningen.
Då muttrar hon något att de ansvarar inte för maskinen och gud vet vad.
Jag sa att jag betalar för det som framgår av det som står i beställningen och annat får de sköta bäst de vill. Det är tyvärr inte mitt problem!!
Blev så trött på att hon var så himla sur och grinig.
Så jag hoppas att tomten är snäll och kommer med paket till henne i år.

Tog en repa inne på Åhléns oxå, där var det hysteriskt med folk, men jag lyckades iallafall norpa åt mig några saker och betala och ge mig av hemåt i rask takt. Orkade inte mer. Hade tänkt ta en fika men kände att nää det blir för jobbigt. Mycket skönare att dricka kaffe hemma i lugn och ro.
Nu på kvällen har vi haft en turkisk väninna till svärmor på middagsbesök. Hon, hennes man och dotter hade så fina presenter med sig till Alexios. Det var roligt att träffa henne för i 5 års tid har jag hört talas om "Dundu" men aldrig sett henne. Började nästan tro att svärmor har haft en "Mållgan" *fniss* Dundu skrattade gott när jag berättade det.

Imorgon ska jag till Kista och träffa Marlene på en lunch och få mina pepparkaksljus jag beställt. Lägger upp bild på dem sen.
Nu en stunds vila och sen säääängen.

Inga kommentarer: