onsdag 1 december 2010

Nya glasögon

Igår hade vi besök av härliga Louise och hennes söta dotter Sofia. Louise har jag fått kontakt med via familjeliv.se.
Hennes Sofia fyller 1 år nu den 7:e december så det var full ös här hemma vill jag lova.
Alexios huvud for fram och tillbaka för att hinna med och kolla in allt bus hon gjorde.

Jag gick och mötte dem vid Spånga Station så tog vi en promenad hem där jag bjöd på ostpaj med grönsaker. Köpte vääärldens godaste saffransbullar med mandelmassa på kondiset i Spånga. Sååå goda!!
Fick kaffe i present av Louise som vi bryggde, så vi drack gott kaffe och mumsade bullar.

Hade ju tänkt att åka och hämta mina nya glasögon igår kväll men D-man kom hem så pass sent från jobbet så jag hade ingen lust att ge mig ut men idag tog vi en promenad istället till Bromma Blocks och hämtade ut dem. Är riktigt nöjd!! De är iofs ganska så lika dem jag haft men med en liten annan båge. Dessa är från Gina Tricot.
Trivs ju bra i bruna färger så det fick bli det på dessa oxå.
En fika med en saffransskorpa hann vi med innan vi gick hem igen.
Alexios sov på vägen dit, somnade på vägen hem och har nu sovit i snart 2 timmar.
I morse somnade vi om och sov från 7.30 till 10. Fattar ingenting!! Men skönt är det så man kan få bara "vara" en stund.

Ingen dag är den andra lik! =))

D-man tycker jag ser ut som en fransyska i min mössa.
Den här mössan sitter iallafall på plats så jag slipper se ut som en byfåne.. hahaha

2 kommentarer:

Litenkram sa...

Jättefina glasögon, jättefin mössa och jättefin bild tycker jag :)Ser så mysigt vintrigt ut!

Skönt att få sova, det är du värd:)

Kram!

Anonym sa...

En riktig babe! Fiina! / Ewa