söndag 3 oktober 2010

Dopkorten klara

Äntligen är dopkorten beställda, får dem i veckan så vi kan skicka ut dem i god tid.
Har nu bestämt mig för att jag skickar en inbjudan till mamma även om jag egentligen inte alls har lust.
Det är nu exakt fyra månader sen hon ringde och gratulerade till Alexios, sen har vi inte hört ett endaste ljud från henne. Inte ens ett sketet lite kort har hon kunnat skicka.
Men tre sms har hon lyckats få iväg till mig. TOMMA!!
När jag påpekade detta kom det inte nåt svar på det. Man undrar ju verkligen vad hon pysslar med.
Hon kommer få ett kort av den anledningen att jag inte vill höra nåt endast knyst om att jag är en dålig dotter som inte vill veta av min mamma. Det är ungefär så hon har tolkat hela den här grejen med att jag har sagt ifrån att jag inte orkar ta hand om henne och hennes alkoholism.
Hon ska inte få chansen att komma med kommentarer om att hon minsann inte blivit inbjuden. Nu kommer det bli upp till henne att OSA samt komma eller inte komma.
Fortsättning på denna soppa följer mao...



Här är S:t Georgios kyrka där dopet ska vara.

Inga kommentarer: