onsdag 25 november 2009

Uppfräschning & julkranstillverkning

Igår var jag på besök hos min underbara frisör Jola och fick håret igenomklippt och tonat i en mörk "chocolate brown". Så skönt och nöjd som alltid åkte jag vidare mot
Upplands Väsby och mötte upp min kollega Ulrika och hennes tjejgäng på resturang Tiger. Kl 19 skulle vi infinna oss i Blomsterbutiken "Blomsterpinglan" för att tillverka egna julkransar.
Innan det fick vi oss god thaimat, jag beställde "Chu chee Pla" som bestod av stekt fisk med kokossås och lime, sååå gott. Det var bara en chili brevid, men var bra styrka i ändå.
Kl 19 knackade vi på hos Anita i butiken som verkligen var bräddad med blommor, krukor och andra roliga saker + det vi var där för, en massa roligt julkransmaterial. Det är så här man ska göra, vara hos någon som har tillgång till precis allt.

Anita visade lite grunder hur själva bindningen gick till och sen fick vi knåpa själva. Anita var snäll och hjälpte till med rosetter och annat om det behövdes.
Jag gjorde min krans i buxbom. Blev riktigt nöjd om jag får säga det själv. *fniss*

Tjejernas kransar var jättefina, men de har ju varit med förut och hade "vanan" inne.
Med kaffe, glögg, pepparkakor och julmusik i bakgrunden hade vi några fantastiskt trevliga timmar tillsammans.

Tusen tack Anita!!

Bild kommer upp ikväll då jag inte hann ladda upp den i går kväll.

Vill du läsa och titta på Anitas fina arrangemang gå till hennes blogg på: www.blomsterpinglan.blogspot.com

Inga kommentarer: