söndag 1 november 2009

Pysselhelg och Afternoon Te Party

Helgen har gått i pysslandets tecken. Igår fick vi en hel radda saker gjorda i hemmet och börjar nu bl a få ordning på förrådet. Som i den förra lägenheten har vi även nu det i själva lyan vilket är jätteskönt. Man har allt samlat på ett ställe och behöver inte vara skrotnisse och samla på sig en massa strunt. Efter hämtmat hos Il Postino där vi fick se världens största pizzor, provade vi den deras pasta som var verkligen var supergod och tillsammans med några filmer somnade vi sen gott.
Idag har jag packat upp lite fler kartonger och senare bar det iväg till Marlene i Upplands Väsby som skulle ha "Afternoon Te party" då hon fyllt år tidigare i veckan.
Vi fick en massa smarriga hembakta godsaker som scones med marmelad och cream cheese, fräscha grönsaker och annat tilltugg som oliver, lax, kronärtskocka och så te och nötrulle och en jättegod äppelkaka.
Marlene fick en trådkorg full med bl a handgjorda tvålar, bomullshandskar, att använda efter att smörjt in händerna, nagelborste och även en påse med oregano och bergste (kamomill) från byn i Grekland. Hon älskar ju sånt och blev så glad för sin present.
Hon fick även en turkiskt behandling på Spa, fina raggisar som Anne Grehte stickat + lite annat smått och gott.
En jättemysig söndagseftermiddag med mycket skratt blev det.

Jag trodde inte jag skulle vara hungrig efter allt småplock, men där fick jag. Lagade köttfärsbiffar med fetaost och de slank allt ner utan problem.
Det här är första helgen på länge som jag inte mått illa eller varit så hysteriskt trött. Nu är jag bara hungrig hela tiden... hihi

Nu väntar soffan och sen sängen, i morrn blir det att stiga upp tidigt, skjutsa D-man till Bromma flygplats för resa till Sundsvall och jobb i tre dagar. Jobba till 16, hem och lämna bilen och sen in till stan och Mary Kay måndagsmöte.
Veckan börjar mao med en rivstart.

Ha en skön söndagskväll.

Inga kommentarer: