torsdag 12 mars 2009

Trött men nöjd

Det har varit en fasligt lång och seg dag, iofs har de senaste dagarna varit likadana. Har liksom inget "go" på jobbet utan vill mest bara vara hemma eller varsom helst utom på jobbet.
Är väl dags för lite ledighet när det känns så..eller?!

Vi har iallafall börjat få in vanan med vår "torsdagsfika". Från att inte fika nånting, ja kaffe har vi ju hämtat, men i rask takt gått tillbaka till sitt skrivbord är väl inte att kalla för just fika.
Nu går vi iväg till cafeterian och sitter där lääänge. Jätteskönt och välbehövligt. Känns som om jag tar igen 4 års fikapauser eller nåt.

Gårdagens tripp till Ikea var en resa i sig, jag undrar om det finns någon som är mer envis än jag att få hem saker, hur tunga de än må vara.

Saken var ju den att jag trodde inte paketet skulle vara SÅ tungt, men efter lite trix och fix kom jag både fram till kassan och ut till bilen. Även om jag höll på att få ett mindre psykbryt i snömodden när vagnen hela tiden ville fastna.
Jag var ju väldans lämpligt klädd för ändamålet också. Klänning och stövlar.. Haha, men vem har sagt att man inte både kan vara snygg och fixarfrasse??!! :-)

Hem kom jag iallafall och kunde ju så klart inte vänta på att D-man skulle komma hem utan tänkte att det här klarar ju jag. Öppnade kartongen och ut ramlar femhundra olika skruvar och mojänger, då sjönk mitt humör några grader, men tänkte sen att va fan det här ska väl gå.
Mitt i mitt monterande och när jag precis började ge upp för en stund ringde Ewa och det var ju mycket trevligt då jag fick lite annat att tänka på för en timme eller så.

Turligt nog kom D-man strax efter och hjälpte mig med resten. Hans enda kommentar var typ.. Har du släpat hem den här själv? Du är inte klok.

(Han skäms nåt förfärligt över när vi sist var på Ikea för att köpa madrassen till vår extrasäng.
Glad i hågen knallar jag fram till hyllan och drar ut madrassen och ska bära iväg den när D-man kommer efter och säger.. Men vänta här, nu skämmer du ut mig, nån kan ju se...)
Haha.. är man van att alltid klara sig själv är det rätt svårt även efter fyra år att inse att man har en karl som är ganska mycket starkare än en själv.

Hursom monterade jag ikväll på dörren och fixade till det lite i badrummet. Vet inte om det exakt så här jag ska ha det, men det är iallafall en start och jag tycker nog det blev väldigt fint.

Vad tycker ni?





3 kommentarer:

Anonym sa...

Å vilket jättefint skåp!
Tänkte på dig igår när jag monterade ihop min Orbi trek :o) Miljarder skruvar där med men det gick! Blev bara lite arg men hade inte sönder nåt :oD
Hälsa!
Stooooora kramen ♥

Anonym sa...

Jättefint skåp, verkligen.

Anonym sa...

Åh det blev ju hur bra som helst, det är så konstigt med dig!! Kram!