söndag 29 mars 2009

Händelserik helg

Ibland passerar bara helgen och man upptäcker att man inte gjort nåt alls, man kanske inte varit på humör för att göra nåt utan bara velat vara hemma och mysa.
Den här helgen har varit precis tvärtom.

Igår mötte jag upp Pia vid Slussen och vi drog vår runda på Söder och tog en lång fika på Rival och gick sen vidare mot Gamla Stan och Gallerian där Pia hängt undan en fin svart klänning.
Vi hann även med att träffa Pias kompis Helene, (som jag brukar träffa när Pia fyller år) det var extra kul att se henne nu när hon fått bebis, sin lilla kille Anton som var så söt så söt. Fick även träffa hennes sambo och syster med familj.
Vi gick sedan vidare och avslutade vår shoppingtur med att kika in på Syster Lycklig samt Inneboende där jag äntligen fick tag på min tvättburk.
Den här shoppingdagen gick i burkarnas tecken för min del. Hihi...
Ska ta lite bilder i veckan så ni får se vad jag menar.
Eftersom Pia och jag är väldigt lika gällande vårt blodsocker och mattider styrde vi kosan mot Kjellsons där vi fick oss en god middag och lite vitt vin.
Sen var klockan runt 18 och vi var helt slut efter flera timmar på stan så vi begav oss helt enkelt hemåt.
Stegmätaren slutade för min del på över 11.000 steg. Wiiiieee!!
Som vanligt är det såå trevligt att träffa Pia och vi har det så mysigt. Tack vännen!!

Idag har jag "stegat" fram och tillbaka till Diana som bjudit på lite födelsedagsfika (hon fyller egentligen i morrn). Träffade Mala och barnen, Linda och Larsa, Mickes mamma och pappa samt Susan. Det gamla trogna gänget som jag träffat och haft mycket trevligt med genom åren.
Som vanligt bakar Diana så mycket gott så det blev både kladdkaka, muffins och lite lite tårta.
Mao var det tur att jag promenerade...
Väl tillbaka på hemmaplan väntade svärmor med maten.
Vilken service!!
Dessutom har hon bakat bröd åt oss. Vilken lyx! TACK!!

Nu känner jag mig ganska mör och trött efter en intensiv med väldigt mysig helg och tror nog att jag kommer somna ganska snabbt.

Kram och sov gott.

Inga kommentarer: